forma przestrzenna naturalnych rozmiarów z autorskim projektem sygnatury,
żywica epoksydowa polichromowana, farby na bazie kleju syntetycznego;
wys. 144, szer. 235 cm.
Jeden z najwybitniejszych twórców
polskiej sztuki powojennej badający m.in zagadnienia
przestrzeni w obrazie, jej dopełnienia oraz iluzji.
Autor charakterystycznych płócien zaliczanych do sztuki
op-artu, wysoko cenionych przez kolekcjonerów, kompozycji
manipulujących procesem widzenia odbiorcy jego obrazów.
Przełomowy w twórczości Wojciecha Fangora był rok 1958. Wtedy
to, wspólnie ze Stanisławem Zamecznikiem, wykreował pierwszą
instalację przestrzenną zaprezentowaną w salonie Nowej Kultury
w Warszawie. W twórczości artysty ważnym elementem był również
znak graficzny. Jako projektant plakatów, mozaik i dekoracji ściennych,
łączył te części składowe w licznych realizacjach w przestrzeni
publicznej jak na przykład słynnym plakacie Festiwalu Młodzieży
i Studentów, mozaice zdobiącej dworzec Warszawa-Śródmieście,
muralu Kucie Kos obecnie znajdujący się w budynku Muzeum Warszawy,
lub też współcześnie projektując dekorację ścienną drugiej
linii metra w Warszawie, w której znaki, litery stanowią kluczowy
element. W 2005 roku w Warszawie odbyła się akcja artystyczna
CowParade. Organizowanie parad naturalnych rozmiarów zwierzęta
zostało zapoczątkowane w 1998 roku i do 2005 roku wielobarwne
krowy gościły w Nowym Jorku, Chicago, Londynie, Manchesterze,
Pradze i Johannesburgu. W warszawskiej edycji udział wzięli, poza
Wojciechem Fangorem, tacy artyści jak: Andrzej Pągowski, Leszek
Szurkowski, Kora Jackowska, Laura Pawela, Grupa Twożywo,
Łódź Kaliska, Edward Dwurnik, Zbigniew M. Dowgiałło.
Ostatnio oglądane
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji
Ulubione
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji