Wymiary: Menzura – 25,5"
Korpus – Olcha
Gryf – Klon
Podstrunnica – Palisander
Radius podstrunnicy – 7,25"
Profil gryfu – Early ‘60s “C” Shape
Progi – 21 Vintage Style
Przetworniki – Custom ‘60s Tele Pickups
Elektronika – Volume, Tone, 3-pozycyjny przełącznik przystawek
Mostek – Original Vintage Style Tele Bridge with 3 Threaded Steel Saddles
Klucze – Fender Vintage Style
Literatura
Lady Pank, „Stacja Warszawa”, wideoklip, reż. Marta Pruska, 2008
Biogram
Model jest reedycją Telecastera z 1960 roku, konkretnie edycji Telecaster Custom, czyli trochę bardziej prestiżowej. Ten konkretny model Jan Borysewicz miał już bardzo długo i często na niej grywał na koncertach, zwłaszcza na początku lat 2000 (w latach 2007-12 bardzo często się z nią pojawiał). Ta gitara posiada single (przystawki), a takich gitar Jan używał zazwyczaj na koncertach pod wpływem impulsu. W późniejszych czasach używał jej do nagrywania piosenek w studio. Gitara pojawiła się również w teledysku do „Stacji Warszawa”.
Fender Telecaster Custom dziś kojarzy się najbardziej z modelem produkowanym od roku 1972 – gitarą z humbuckerem przy gryfie i elektroniką w gibsonowskim stylu. Wcześniej natomiast, zaczynając od roku 1959 kiedy to została po raz pierwszy zaprezentowana, była to luksusowa alternatywa dla niezwykle popularnego standardowego telecastera, stworzona dla gitarzystów pragnących czegoś więcej niż prosty, użytkowy design podstawowego modelu. Ta ekskluzywna wersja posiadała palisandrową podstrunnicę - w kontrze do wykorzystywanego do tej pory klonu, trójwarstwową płytkę, kontrastujący binding na przedniej i tylnej krawędzi korpusu, oraz znane ze stratocasterów wykończenie typu ”sunburst”.
Prezentowany egzemplarz jest repliką modelu Telecaster Custom z roku 1960, wykonaną w zajmującym się gitarami z najwyższej półki oddziale ”Fender Custom Shop”. Instrument był produkowany jedynie przez trzy lata, ukazał się w serii ”Time Machine Series”, będącej ukłonem dla dziedzictwa Fendera i oferującej skrupulatnie wykonane reprodukcje korzystając z tych samych technik i narzędzi co lata temu. Zostały oddane nawet takie detale jak charakterystyczne dla gitar z tego okresu gwintowane siodełka na mostku, a spękania i przetarcia nitrocelulozowego lakieru w popularnym kolorze ”Candy Apple Red”, sprawiają wrażenie że gitara naprawdę pracowała przez dziesięciolecia.