Wymiary: 28,5 x 18,5 cm (w świetle passe-partout)
sygnowany i datowany l.d.: 'Witold K 67'
Biogram
Studiował w warszawskiej ASP (1951-56) m.in. u H. Tomaszewskiego i W. Fangora. Od 1964 r. mieszkał we Francji, a od 1969 r. w USA. Jego bogata twórczość obejmuje m.in. malarstwo sztalugowe i ścienne, grafikę warsztatową i użytkową, wystawiennictwo, planowanie przestrzenne, rzeźbę oraz fotografię. Jest autorem plafonu sali teatralnej Domu Kultury w Oświęcimiu (1958-61) i kompozycji plastycznej przed budynkiem Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Houston (1975). Jego twórczość malarska obejmuje prace abstrakcyjne i przedstawiające. W wielu jego obrazach widzimy niewielkie postacie ludzkie lub tylko ich bardzo symboliczne kształty, jakby zawieszone w trudnej do zdefiniowania przestrzeni. W innych pojawia się motyw “czarnej dziury”, odgrywający ważną rolę w twórczości artysty. Uczestniczył w licznych wystawach zbiorowych, m.in. w Wystawie Młodej Plastyki w Warszawie (1956), Wystawie malarstwa w Muzeum Narodowym w Warszawie (1961), II Biennale Azuréene w Cannes (1967), w Gallery Arte w Denver (1988), wystawie dzieł artystów polskich tworzących za granicą p.t. “Jesteśmy” w warszawskiej Zachęcie (1991). Miał wiele wystaw indywidualnych, m.in. wystawy retrospektywne w Otis Art Institute w Los Angeles (1973) i w warszawskich Łazienkach Królewskich (2004) oraz Sotheby’s w Amsterdamie (2007).