Olej / płótno, 55 x 46 cm, w oprawie: 63 x 54 cm
Dołączony Certyfikat Artysty i Galerii Sztuki Jaśnikowski.
Dla zwycięzcy aukcji dodatkowo Kalendarz Artystyczny na 2025 r. (format A2) z obrazami Jarosława Jaśnikowskiego "Przestworza Surrealizmu” oraz specjalne wydanie 57-stronicowego francuskiego Magazynu „Art Mag” poświęconego wystawie „W świecie Magicznego Realizmu” w Muzeum Miedzi w Legnicy z 2023 roku, w polskiej wersji językowej.
O obrazie:
Obraz olejny prezentowany na 2 wystawach w Polsce:
- Muzeum Miedzi w Legnicy
- Miejski Dom Kultury w Lubaniu
Obraz będzie dostępny w Polsce tylko do 15 lutego 2025 roku, więc jest to ostatnia okazja, żeby go nabyć.
Subiektywny opis obrazu:
Znaleźliśmy Arkę Noego! – krzyknęli himalaiści osiągając swój kolejny szczyt. Ale to koniec dobrych wiadomości. Arka nie robi wrażenia… Arka nie jest potężna… Arka nie jest piękną galerą, pozostało po niej kilka desek i wspomnienie, że kiedyś uratowała ludzkość i zwierzęta. A jednocześnie ogarnęło przerażenie, ile wody zesłał Bóg na ziemię, że zalane były najwyższe szczyty gór i na jednej z nich osiadła arka. Odnaleziono w sumie kilkadziesiąt desek, ale przy okazji odnaleziono respekt przed mocami natury, inni powiedzą mocami boskimi. Nazywać można różnie, ale respekt pozostaje…
O Artyście:
Ukończył Ecole Supérieure d'Arts Graphiques Estienne w Paryżu, jego nauczycielami byli Albert Flocon i Jean Cluseau Lanauve. Wtedy postanowił poświęcić się tworzeniu obrazów. Oprócz malarstwa pracował jako dyrektor artystyczny w największych paryskich agencjach reklamowych. Świat komunikacji pozwolił mi iść coraz dalej w kreatywności, jednocześnie cały czas pracując nad ewolucją swojego malarstwa. Zarejestrowany w Maison des Artistes w Paryżu od 1976 roku.
DAN JACOBSON I MAXIREALIZM – Kiedy możliwe staje się rzeczywistością.
Jest to wyimaginowany ruch realistyczny, zmiana w stosunku do teraźniejszości, przeszłości lub przyszłości między dwoma światami, które łączą się, tworząc wiarygodną wirtualność. Fizycznie wszystko jest możliwe, konkretne marzenie góruje nad rzeczywistością. Maxirealizm odchodzi od realizmu fotograficznego, nie jest statyczny, ale sceniczny, intymny lub humorystyczny.
Dan Jacobson stworzył ten ruch w Salon Comparaisons (Grand Palais w Paryżu) w 1995 roku.
Fragment z „Arts Actualités Magazine” autorstwa Harry’ego Kampianne:
„Jego obrazy wyrażają możliwość spotkania dwóch zupełnie przeciwstawnych światów, które można zjednoczyć jedynie siłą marzeń i percepcji. Prawo do marzeń staje się rzeczywistością. Standardy rozsądnego są modyfikowane na rzecz tego, co nie do pomyślenia. Poprzez swoje malarstwo i akwarele, Dan Jacobson prowadzi nas do innych wymiarów równoległych do naszej teraźniejszości. Czasami sprowadzają się one do teleportacji żywiołu. Ale mogą też przerodzić się w konfrontację dwóch epok. Oczywiście niemożliwe staje się możliwe tylko wtedy, gdy nie ma już żadnych barier. A tą przeszkodą jest czas. Artysta daje nam klucz poprzez wyobraźnię, która jest czymś więcej niż rzeczywistością. I to jest „Paryż” Dana Jacobsona."
Ostatnio oglądane
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji
Ulubione
Zaloguj się aby zobaczyć listę pozycji