Wymiary: 39,5 x 30 cm
sygnowany p.d.: 'TADE. STYKA.'
na odwrociu papierowa nalepka wystawowa (?), stempel celny oraz opis numeryczny: '10', na ramie stempel pracowni ramiarskiej oraz nalepka z numerem: '14' (numer powtórzony obok)
Pochodzenie
kolekcja rodziny Jordanowskich, Stany Zjednoczone
kolekcja prywatna, Stany Zjednoczone
Literatura
Czesław Czapliński, Kolekcje sztuki polskiej w Ameryce, Warszawa-Nowy Jork 2005, s. 49 (il.)
Henryk Sienkiewicz, In desert & wilderness [W pustyni i w puszczy], New York 1994 (il. na okładce)
Czesław Czapliński, Saga rodu Styków, Nowy Jork 1988, s. 184 (il.)
Biogram
Tadeusz Styka pochodził ze znanej rodziny artystów - malarzem byli jego ojciec Jan i brat Adam. Pierwsze lekcje rysunku i malarstwa otrzymał w pracowni swego ojca. Następnie uczył się, od roku 1900, u J.-J. Hennera i E. Carriere`a w Paryżu. Tam też mieszkał i miał swoją pracownię malarską. W roku 1929 przeprowadził się do Nowego Jorku, nadal jednak zachowując pracownię paryską. Od najmłodszych lat wystawiał swoje prace na Salonach i w galeriach paryskich oraz w Polsce, Kanadzie i Stanach Zjednoczonych. Był uznanym portrecistą; malował znane osobistości ze świata sztuki, nauki, polityki i z kręgów arystokratycznych, m.in. portretował L. Tołstoja, I. Paderewskiego, M. Maeterlincka, S. D. Roosvelt, Polę Negri, W. Andersa, C. Flammariona. Malował także portrety, sceny rodzajowe i niekiedy kompozycje o tematyce religijnej.