Wymiary: 22 x 42 cm
sygnowany p.d.: 'F. Streitt'
na odwrociu trudno czytelny stempel monachijskiego składu przyborów malarskich, dwie papierowe nalepki inwentarzowe: jedna nieczytelna, druga opisana numerem: '3' oraz notatki: 'Ein nothsignal', 'VII', 'HARTNACK | 0202-500310' i 'G | 723' (numer powtórzony na ramie), na ramie liczne notatki, papierowa nalepka inwentarzowa opisana numerem: '63', plakietka monachijskiej pracowni ramiarskiej C. Blecken oraz nalepka aukcyjna
Pochodzenie
Bernd Rieber, Stuttgart, październik 2008
kolekcja prywatna, Niemcy
Van Ham Kunstuktionen, Kolonia, listopad 2010
kolekcja prywatna, Polska
Biogram
Pierwsze lekcje malarstwa pobierał we Lwowie. W latach 1856 - 66 studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u W. Łuszczkiewicza i J. Matejki. Od 1871 r. naukę kontynuował w akademii wiedeńskiej u E. Engertha. W 1871 r. zamieszkał na stałe w Monachium, gdzie związał się z grupą artystów polskich, skupionych wokół osoby J. Brandta, tworzących tzw. 'sztab'. Razem z przyjacielem, malarzem Antonim Kozakiewiczem, prowadził pracownię. Stamtąd wyjeżdżał do Krakowa i na Węgry. Malował przede wszystkim sceny rodzajowe, często z postaciami dzieci lub Cyganów w nastrojowym otoczeniu, pejzaże i portrety, a we wcześniejszym okresie twórczości także sceny historyczne. Jego obrazy cieszyły się powodzeniem i były sprzedawane przez monachijskich 'kunsthändlerów' do Anglii i Ameryki. Wystawiał swoje prace w krakowskim TPSP już od 1861 r., później również w lwowskim TPSP i od 1867 r. w warszawskiej Zachęcie.