ŁUKOMSKA-WIELOWIEYSKA, Bronisława (1865-1939) - Studia portretowe i martwe natury: zespół 11 prac rysunkowych wykonanych węglem i 1 malarskiej (akwarela). XIX w. (1) Popiersie antyczne. 60x46 cm, sygn.: BŁukomska 1879 r. (2) Studium dłoni (otwartej). 22x36 cm, sygn. monogramem wiązanym BŁ. (3) Studium dłoni (trzymającej). 26x44 cm, sygn. BŁukomska. (4) Portret kobiety z kameą (en face). 62x47 cm. (5) Portret kobiety z kameą (pochylonej). 60x47 cm. (6) Zamyślona dziewczyna (głowa podparta dłonią). 62x47 cm. (7) Zamyślona dziewczyna (głowa leżąca na ręce). 47x62 cm. (8) Czytająca. 62x48 cm. (9) Chłopiec wiejski (w koszuli). 60x48 cm. (10) Chłopiec wiejski (w bluzie). 62x48 cm. (11) Starzec z brodą. 59x46,5 cm. (12) Chłopiec z białym kołnierzykiem. Akwarela na arkuszu 45x31 cm.
Unikatowy zbiór wczesnych prac wybitnie utalentowanej artystki, Bronisławy Łukomskiej - po mężu Wielowieyskiej. Już w 1884 r. jej praca była wystawiona w Zachęcie w Warszawie, wielokrotnie w Salonie Aleksandra Krywulta, poza tym w Towarzystwie Sztuk Pięknych w Krakowie, salonach Lwowa, Wilna, Monachium, Berlina i Pragi, przebywała też w Paryżu, w okresie międzywojennym mieszkała w Warszawie, gdzie zginęła we wrześniu 1939 r. w czasie bombardowania miasta przez Niemców. „Liczne obrazy i szkice spłonęły w czasie okupacji w Warszawie” - zob. Słownik artystów polskich, t. 5, s. 201-2.