Wymiary: 81,5 x 54,5 cm
sygnowany p.d.: 'B. Biegas'
na odwrociu stempel z numerem odnoszącym się do wymiarów podobrazia: '25' oraz papierowa nalepka inwentarzowa ze spuścizny artysty z opisem: '308 | Baletnica | 1925 | olejny', na krośnie malarskim dwie papierowe nalepki galeryjne oraz nalepka z opisem obrazu
Praca zostanie włączona do przygotowywanego katalogu raisonné prac malarskich artysty.
Pochodzenie
spuścizna po artyście
Towarzystwo Historyczno Literackie, Paryż (od 1954)
Galerie Jan Kugier, Genewa
kolekcja prywatna, Europa
Ader Picard Tajan, Paryż, październik 1990 (aukcja Tableaux et sculptures de Boleslas Biegas 1877-1954)
kolekcja prywatna, Puerto Rico (Stany Zjednoczone)
kolekcja prywatna, Polska
Wystawiany
Bolesław Biegas, Wejman Gallery, Warszawa, 2018
Le Plessis Robinson, Société d'Histoire et d'Etudes, Paryż, 1949
Exposition des Tableaux Spheriques, atelier artysty przy Rue Jean Ferrandi 3 bis w Paryżu, 14 czerwca - 17 lipca 1949
Literatura
Bolesław Biegas, katalog wystawy, Wejman Gallery w Warszawie, Warszawa 2018, s. 48-49 (il.)
ARCHIWALIA
Inwentarz Jana Szymańskiego, nr kat. 308, Paryż 1954
Biogram
Jeden z najwybitniejszych modernistycznych polskich malarzy i rzeźbiarzy. Studiował rzeźbę w latach 1896-1901 w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Alfreda Dauna i Konstantego Laszczki. W 1901 roku został wydalony z uczelni za rzeźbę "Księga życia", która pokazana została w atmosferze skandalu. Dzięki stypendium warszawskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych wyjechał do Paryża, gdzie z przerwami na wyjazdy do kraju pozostał do końca życia. Wystawiał w Wiedniu, gdzie był członkiem tamtejszej Secesji. Pokazywał swoje prace w Petersburgu (1903), Kijowie, a także Rzymie i Amsterdamie. Pod wpływem filozofii Stanisława Przybyszewskiego tworzył alegoryczno-symboliczne rzeźby i obrazy oddające dramat ludzkiej egzystencji. Jest twórcą autorskiej koncepcji malarskiej zwanej sferyzmem.