heliograwiura barwna, papier welinowy o wysokiej gramaturze, 31 x 23 cm (odcisk płyty), oprawiona w passe – partout o wym. 47 x 37 cm, numerowana odręcznie ołówkiem 3/300, sygn. z płyty pod kompozycją „Renoir”, sucha pieczęć wydawcy l. d.: litera K otoczona słowami „EDITION LIMITED CERTIFIED ARTS USA EUROPE SINCE 1998”. Dołączony oryginalny certyfikat wydawcy wydany i podpisany przez Arte K potwierdzający zgodność numeracji limitowanej edycji.
Dzieło powstało w 1887 roku i było inspirowane twórczością innego francuskiego malarza, Jean-Auguste-Dominique’a Ingres’a. Wielkie kąpiące się Renoir zaczął malować około roku 1885, kiedy to stworzył serię rysunków przygotowawczych dla każdej z figur. Obraz spotkał się jednak z krytyką ze względu na rzeźbiarską gładkość obrazu. Z powodu niezrozumienia, z jakim spotkał się obraz, Renoir, wyczerpany i zniechęcony wysiłkiem, jaki włożył w stworzenie Wielkich kąpiących się stwierdził podobno, że już nigdy nie poświęci tak długiego czasu na jedną pracę.
„Kobiety w kapieli” Auguste'a Renoira uznawane są za odejście malarza od impresjonizmu i naturalizmu, które charakteryzowały jego starszą twórczość. Artysta zerwał wówczas też z malarstwem plenerowym. Zmianę w kierunku sztuki Renoira historycy upatrują w tym, iż malarz mógł być pod wpływem fresków pompejańskich oraz Rafaela.